Koh Samui - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Richardenbasti - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Chaweng Beach, Thailand van Richardenbasti - WaarBenJij.nu

Koh Samui

04 Juni 2019 | Thailand, Chaweng Beach

Het is vandaag 4 juni we hebben er alweer een paar dagen op zitten. Ik had niet heel veel te vertellen we hebben een paar dagen rustig aan gedaan van de zee en de zon genoten. Hier staat iets meer wind maar het is nog steeds erg warm. De vlucht van ChiangMai naar Koh Samui ging supersnel. Om 11.30 uur hadden we de vlucht en om 14.15 lagen we al bij de zee. Het hotel is prachtig en de mensen zijn superaardig. We hebben een prachtige kamer en het ontbijt is zoals ze op tripadvisor al zeggen fantastisch. Aan het strand heerlijk gegeten en gezellig aan het strand mojito’s gedronken met land genoten. Gisteren hebben we een excursie gedaan een boottocht naar het national marine park. Dit bestaat uit een groep van 42 eilandjes en 102 km2 die het park beslaat beslaat slecht 18km2 land de rest bestaat uit zee. We zijn eerst gaan snorkelen daarna zijn zijn we naar Mae Ko Island gegaan daar heb je een prachtig uitzicht over het park en over het Emerald Lake verstopt op het eiland. Het was een hele klim.Foto’s zijn hieronder te bewonderen. We zijn verder gevaren naar het grootste eiland van het park Wua Ta Lap Island daar hebben we heerlijk geluncht je kon kajakken maar dat hebben we niet gedaan we hebben lekker afgekoeld in de zee en heel bijzonder aapjes gezien. Echt zo grappig ze zaten in de bomen boven ons lekker te eten. Totaal niet schuw. De terug weg op het voordek van de boot gezeten en lekker Italiaans gegeten. Vandaag weer een dagje op het strand en morgen de omgeving maar eens gaan verkennen met een scooter. Volgende week komen we alweer naar huis. De tijd gaat snel. Het is hier heel mooi ook al is KohSamui heel veel veranderd. 9 jaar geleden zag het er heel anders uit. Veel nieuwe moderne hotels en winkels niet slechter maar minder authentiek. Jammer misschien maar voor de locals meer vooruitgang zo te zien. Minder armoede ook voor de honden en katten. Waar ik ze 9 jaar geleden allemaal wilde meenemen zien ze er nu soms zelfs te goed uit.

Vanavond maar weer eens een footmassage...