Olifanten knuffelen 22 en 23 mei - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Richardenbasti - WaarBenJij.nu Olifanten knuffelen 22 en 23 mei - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Richardenbasti - WaarBenJij.nu

Olifanten knuffelen 22 en 23 mei

22 Mei 2019 | Thailand, Chiang Mai

Woensdag 22 mei zijn we opgehaald om een dag met olifanten te wandelen etc en te gaan raften. We gingen nog een stel ophalen zij kwamen uit Duitsland. We hebben de heen weg gezellig gekletst.we kwamen na ongeveer anderhalf uur rijden aan bij een plek waar 4 olifanten ons op stonden te wachten met hun begeleiders. Onderweg waren we nog even gestopt om kokosnoten te kopen voor de olifanten. De melk mochten wij zelf opdrinken( ik ben daar niet echt dol op) en de kokosnoot gaven we de olifant te eten. Echt bizar dat hij die tussen zijn kaken kraakt alsof het niks is. Banaantjes volgde al snel en toen alles op was en wij een prachtig outfit hadden aangetrokken( zodat de olifant ons herkende) kan ook zijn dat de locals ons vreselijk uit lachten omdat we er echt niet uit zagen zijn we met ze gaan wandelen. Dat was een hele ervaring. We zijn best hoog gegaan met wat kuilen en hellingen die best stijl waren en soms een pad dat wat smaller was en je toch wel een eindje naar beneden kon kijken. Het was best een uitdaging af en toe. De hond(naamloos) liep steeds voor en kwam niet bij de olifanten in de buurt, met een reden olifanten houden niet van ratten en niet

van honden. Dat hebben we van dichtbij meegemaakt de hond kwam iets te dicht bij de olifant en die ging door zijn voor poten en ik dacht die gaat die hond achterna hij begon tetteren niet normaal. We schrokken ons echt kapot maar er gebeurde verder niks bijzonders de hond ging in bad. ( zie foto hieronder) de locals stonden ons uit te lachen en de olifanten liepen weer verder met ons erachteraan. Toen gingen we nog een riviertje oversteken ze zeiden nog jullie mogen ook de brug nemen. Soms moet je gewoon luisteren als ze dat zeggen. Wij niet wij gingen de rivier op blote voeten oversteken. Voordat we het wisten waren we tot onze nek nat en vielen door de stroming bijna om. Blauwe plekken onder onze voeten door de keien. Toch hebben we zo genoten. Daarna mochten we olifanten wassen ze gingen lekker liggen en wij konden ze heerlijk nat gooien en krabben op hun huid. Nadat we ons hadden uitgeleefd zijn we verder gegaan naar een plaatsje een stukje verder om te gaan lunchen en te raften. De lunch was fantastisch heerlijke curry en kip met groenten, verse ananas en lychees.er liepen daar veel honden en het bleek dat de eigenaar een hondenrescue had. Hij had op dat moment 27 honden. Een aantal liepen er gewoon rond en een aantal waren wat hoger omdat die niet goed gesocialiseerd waren. Dit was echt ons ding natuurlijk en we hebben nog een poos met de olifanten geknuffeld. Daarna gingen we raften maar helaas was het water zo laag dat we niet met zijn allen in een raft konden. Daarom gingen we allemaal apart met een begeleider in een kano. Ze zeiden een tocht van 10 km met in het midden een ruw stukje. Bekijk de foto’s hieronder maar. Het was zo vreselijk gaaf. We hebben genoten. Daarna ons omgekleed en terug gebracht naar Chiang Mai. Heerlijk gedoucht en naar een wat luxer restaurant geweest (the river market restaurant) en ook weer heerlijk gegeten. Daarna nog over de nachtmarkt gelopen en daarna heerlijk geslapen.

23 mei.

vandaag lekker op ons gemak ontbeten en daarna even bij het zwembad gelegen. Toen appte Jasmin ( zij waren op familiebezoek geweest en gister in ChiangMai aangekomen) wat we gingen doen. We zijn de hele dag samen op pad geweest heerlijk geluncht gewandeld en in de avond vis gegeten. Ook nog weer een heerlijke voeten massage laten doen. Nu weer lekker gedoucht want het is erg warm hier en zometeen lekker slapen.