Ayutthaya 19 mei - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richardenbasti - WaarBenJij.nu Ayutthaya 19 mei - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richardenbasti - WaarBenJij.nu

Ayutthaya 19 mei

19 Mei 2019 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag met de trein vanaf Bangkok naar Ayutthaya gereisd, een ervaring op zich. Twee controleurs in twee coupe’s die alles in de gaten houden. Na anderhalf uur trein( de reis zelf is niet heel spectaculair) aangekomen in Ayutthaya . De plaats is groter dan ik had verwacht. Het hotel Iudia on the river is prachtig, ruime kamer met hele hoge plafonds. Vanuit het zwembad en de tuin heb je uitzicht op de rivier en de tempel aan de overkant. We hebben eerst bij het zwembad even gelegen en gezwommen, daarna heerlijk geluncht bij het restaurant naast het hotel met uitzicht op de rivier.in de middag zijn we op de fiets naar de tempels Wat Chai Watthanaram gegaan. Heel erg mooi maar ik raad het je niet aan om dit op de fiets te doen in deze warmte.Nadat we weer even zijn afgekoeld in het hotel opnieuw op d fiets gestapt en na een aantal omwegen naar de nachtmarkt gegaan. Daar zie je veel locals die daar met de hele familie eten. Wij durven dat nu nog niet al ruikt het fantastisch. We zijn opnieuw naar het restaurant aan de rivier gegaan om te eten en het was heerlijk.Al met al een drukke dag met vele nieuwe indrukken. Morgen met de nachttrein naar Chiang Mai....